26.1 C
Bhubaneswar
Saturday, October 16, 2021

ବିଶ୍ଵର ପରିବହନ ସଙ୍କଟ ବାଣିଜ୍ୟ ବିଶୃଙ୍ଖଳା ସୃଷ୍ଟି କରିଛି ।

Must read

ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ଅବସ୍ଥିତ ପ୍ରାୟ ୨୦୦ ଯୋଗାଣକାରୀଙ୍କଠାରୁ ଏକ ଆଇଫୋନ୍ ପାଇଁ ସମସ୍ତ ୩୪ ପ୍ରମୁଖ ଉପାଦାନ ଏବଂ ୧୦୦ ଟି ଛୋଟ ଛୋଟ ଅଂଶକୁ ଉତ୍ସ କରିବା ପାଇଁ ଆପଲ୍ ଇନ୍କୁ ଏକ ମାସର ମୂଲ୍ୟ ପରିବହନ ସମୟ ନେଇଥାଏ | ଏହା ପରେ ଏହା ଚାଇନାର ଜେଙ୍ଗଜୋରେ ତାଇୱାନର ନିର୍ମାତା ଫକ୍ସକନ୍ କୁ ଏହାର ସର୍ବ ବୃହତ ଚୁକ୍ତିନାମା ନିର୍ମାତାମାନଙ୍କ ନିକଟରେ ବିକ୍ରି କରେ | ଏକ ମିନିଟରେ ୩୦୦ ରୁ ଅଧିକ ଆଇଫୋନ୍ ବାହାର କରୁଥିବା ଜେଙ୍ଗଜୋ ସୁବିଧା, ବିଭିନ୍ନ ସିପିଂ ଲାଇନ୍ ବ୍ୟବହାର କରି ସମଗ୍ର ବିଶ୍ୱରେ ପୁନବିକ୍ରେତାଙ୍କୁ ପ୍ରସ୍ତୁତ ଉତ୍ପାଦ ବିକ୍ରୟ କରେ |ବିଶ୍ଵ ଅର୍ଥନୈତିକ ଫୋରମର ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ବିଶ୍ଵର ବାଣିଜ୍ୟର ୮୦% ପରିମାଣ ସମୁଦ୍ର ଦ୍ଵାରାରା ଏହିପରି ପରିବହନ କରାଯାଇଥାଏ। ଏକ ବିଶ୍ୱସ୍ତରୀୟ ଶିପିଙ୍ଗ୍ ମନ୍ଥରତା ବର୍ତ୍ତମାନ ଏକ ବାଣିଜ୍ୟିକ ବିଶୃଙ୍ଖଳା ସୃଷ୍ଟି କରିଛି, ଜଟିଳ କଞ୍ଚାମାଲ, ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ସାମଗ୍ରୀ ଏବଂ ସମାପ୍ତ ସାମଗ୍ରୀର ଗିୟର ବିତରଣ ସମୟ ସୀମାକୁ ଫିଙ୍ଗିଦିଏ | ଉନ୍ନତ ଅର୍ଥବ୍ୟବସ୍ଥା ଶ୍ରମ ଅଭାବର ସାକ୍ଷୀ ରହିଛି କାରଣ ମହାମାରୀ ବିଶ୍ୱ ଯୋଗାଣ ଶୃଙ୍ଖଳା ଉପରେ ଚାପ ପକାଇ ଶ୍ରମଶକ୍ତିକୁ ସଂକୀର୍ଣ୍ଣ କରିଛି। ଯୋଗାଣ ନଟ୍ ଗୁଡିକ ଏସିଆର ତୃତୀୟ ବୃହତ୍ତମ ଅର୍ଥନୀତିରେ ଉତ୍ପାଦନ ଉତ୍ପାଦନକୁ ପ୍ରଭାବିତ କରିବ ବୋଲି ପୂର୍ବାନୁମାନ କରାଯାଇଛି |

ଏକ ବିଲିୟନ ଲୋକଙ୍କୁ ଟୀକାକରଣ ଏବଂ ଏକ ପର୍ବ ରୁତୁରେ ଚାହିଦା ବୃଦ୍ଧି ହେବାର ସାକ୍ଷୀ, ଭାରତ ପେଟ୍ରୋଲିୟମ, ଇଲେକ୍ଟ୍ରୋନିକ୍ସ ଉପାଦାନ, ସେମି କଣ୍ଡକ୍ଟର, ସକ୍ରିୟ ଫାର୍ମାସ୍ୟୁଟିକାଲ୍ ଉପାଦାନ ଏବଂ ସାର ଭଳି ଅନେକ ଜିନିଷର ନିଟ୍ ଆମଦାନୀକାରୀ | ସିପିଂ ସଙ୍କଟ କିପରି ଗଡିଉଠିଛି ତାହା ଏଠାରେ ଅଛି | ପାଶ୍ଚାତ୍ୟ ଅର୍ଥନୀତିକୁ ନେଇ ଗଠିତ ବିଶ୍ଵର ଅର୍ଦ୍ଧେକ, ଯାହା କରୋନାଭାଇରସ୍ ଟିକା ଗ୍ରହଣ କରେ, ଅନ୍ୟ ଅର୍ଦ୍ଧେକ ତୁଳନାରେ ଦ୍ରୁତ ଗତିରେ ଖୋଲିଛି ଯେଉଁଠାରେ ବିଶ୍ଵ ର ଅନେକ କାରଖାନା ଅବସ୍ଥିତ ଏବଂ ବିକଶିତ ଅର୍ଥନୀତିର ଚାହିଦା ବୃଦ୍ଧି ସହ ମେଳ ଖାଇବାକୁ ସକ୍ଷମ ନୁହେଁ | । ପ୍ରଥମେ ଜୁନ୍ ମାସରେ ଅସୁବିଧା ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା ଯେତେବେଳେ ଏଭର୍ ଗିଭନ୍, ଏକ ୨୦,୧୨୪ ଟିୟୁ (କୋଡ଼ିଏ ଫୁଟ ସମାନ୍ତରାଳ ୟୁନିଟ୍ ହେଉଛି କୋଡ଼ିଏ ଫୁଟ ଲମ୍ବା କଣ୍ଟେନରର ୟୁନିଟରେ ଭଲ୍ୟୁମର ମାପ) କଣ୍ଟେନର ଜଏଣ୍ଟ୍, ପ୍ରାୟ ଏକ ସପ୍ତାହ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ ସୁଇଜ୍ କେନାଲରେ ୱେଜ୍ ହୋଇ ଶହ ଶହ ବିଳମ୍ବ କଲା | ଏସିଆ ଏବଂ ୟୁରୋପ ମଧ୍ୟରେ ଜାହାଜ | ସେହି ମାସରେ ଚାଇନାର ଶେନଜେନର ୟାଣ୍ଟିଆନ୍ ବନ୍ଦରରେ କରୋନାଭାଇରସ୍ ଆକ୍ରାନ୍ତ ହେତୁ ଆଂଶିକ ବନ୍ଦ ହୋଇଯାଇଥିଲା। ଡୋମିନୋ ଇଫେକ୍ଟ ସହିତ ଏହା ଏକ ମାସ ପାଇଁ ଗିଅରରୁ ସିପିଂ ସିଡ୍ୟୁଲ୍ ପକାଇଲା |

ମିଳିତ ଜାତିସଂଘର ବାଣିଜ୍ୟ ଏବଂ ବିକାଶ ତଥ୍ୟ ଅନୁଯାୟୀ, ବିଶ୍ଵ ବାଣିଜ୍ୟର ୭୦ % ମୂଲ୍ୟ ସମୁଦ୍ର ଦ୍ୱାରା ପରିବହନ କରାଯାଇଥାଏ। ଟିକା ଅସମାନତା ହେତୁ ସିଙ୍କ୍ରୋନାଇଜଡ୍ ପୁନରୁଦ୍ଧାରର ଅଭାବ ଯୋଗୁଁ ସମୁଦ୍ର ମାଲ ପରିବହନ ହାର ଦ୍ୱିଗୁଣିତ ହୋଇଛି | ଆଧୁନିକ ସିପିଂ କଣ୍ଟେନର ହେଉଛି ଆମାଜନ ପାଇଁ ପ୍ୟାକେଜିଂ ସାମଗ୍ରୀ କ’ଣ ବିଶ୍ୱ ବାଣିଜ୍ୟ ପାଇଁ | ଶ୍ରମର ଅଭାବ, ଅଧିକ ଚାହିଦା ଏବଂ କଞ୍ଚାମାଲର ଅଭାବ ସର୍ବଭାରତୀୟ ବାଣିଜ୍ୟର ଜୀବନ ଧାରାରେ ଥିବା ସମସ୍ତ ପାଣିପାଗ ପାତ୍ରଗୁଡିକର ମୂଲ୍ୟକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିଛି | ୪୦ ଫୁଟ କଣ୍ଟେନରର ହାରାହାରି ମୂଲ୍ୟ ସେପ୍ଟେମ୍ବର ୨୦୨୧ ମଧ୍ୟଭାଗରେ ଏକ ମାସ ପୂର୍ବରୁ ୨.୯% ଏବଂ ଏକ ବର୍ଷ ପୂର୍ବେ ୩୨୩% ବୃଦ୍ଧି ପାଇଛି, ଯାହା ସେମାନଙ୍କ ମୂଲ୍ୟ ଉପରେ ନଜର ରଖିଥିବା ଡ୍ରୁ ୱାର୍ଲ୍ଡ କଣ୍ଟେନର ଇଣ୍ଡେକ୍ସ ଅନୁଯାୟୀ | ଗ୍ରୀଡ୍ଲକ୍ ର ସ୍ନାୟୁ କେନ୍ଦ୍ର ହେଉଛି ବିଶ୍ୱର କାରଖାନା ଚଟାଣ | ବିଶ୍ୱର ସର୍ବବୃହତ ବାଣିଜ୍ୟ ରାଷ୍ଟ୍ର ଏହାର ଉତ୍ପାଦନ କ୍ଷମତାକୁ ମନ୍ଥର କରି କୋଭିଡ -୧୯ କୁ ଅଟକାଇବା ପାଇଁ କଠୋର ରଣନୀତି ଜାରି ରଖିଛି | ଭାରତୀୟ କ୍ଷୁଦ୍ର ଉତ୍ପାଦକ, ସାର ନିର୍ମାତା ଏବଂ ଫାର୍ମାସ୍ୟୁଟିକାଲ୍ ଶିଳ୍ପ କଞ୍ଚାମାଲ ଏବଂ ମଧ୍ୟବର୍ତ୍ତୀ ସାମଗ୍ରୀ ଆମଦାନୀରେ ବିଳମ୍ବ ଅନୁଭବ କରୁଛନ୍ତି, ଯାହା ମୁଦ୍ରାସ୍ଫୀତି ସୃଷ୍ଟି କରିପାରେ |

ବ୍ୟାପକ ମହାମାରୀ ଦ୍ୱାରା ଛଟେଇ ହେବା ପରେ ବିଶ୍ଵ କର୍ପୋରେଟରମାନେ ଶ୍ରମିକମାନଙ୍କୁ ଫେରାଇ ଆଣିବା କଷ୍ଟକର ହୋଇପଡନ୍ତି, ସେମାନଙ୍କ ମଧ୍ୟରୁ ଅନେକ କମ୍ ଦାମୀ ସ୍ଥାନକୁ ସ୍ଥାନାନ୍ତରିତ ହୋଇଛନ୍ତି କିମ୍ବା ଚାକିରି ସ୍ଥାନାନ୍ତର କରିଛନ୍ତି। ଖ୍ରୀଷ୍ଟମାସ ପୂର୍ବରୁ ଉନ୍ନତ ଅର୍ଥନୀତିରେ ଶ୍ରମ ଅଭାବର ଏହା ହେଉଛି ମୁଖ୍ୟ କାରଣ | ହରିୟାଣାର ହିସାରରେ ଥିବା ତାଙ୍କ କାରଖାନାରୁ ବାସମତି ଚାଉଳ ରପ୍ତାନି କରୁଥିବା ଆନନ୍ଦ ସରିନ୍ କୁହନ୍ତି, “ମୁଁ ଭୟଭୀତ ନୁହେଁ କିନ୍ତୁ ପରିବହନ ଖର୍ଚ୍ଚ ସ୍ଥିର ନହେବା ଏବଂ ନିୟମିତତା ପୁନ ସ୍ଥାପିତ ହେବା ଆବଶ୍ୟକ ହେବ। କପେନେଗେନ ସ୍ଥିତ ସାଗର-ଇଣ୍ଟେଲିଜେନ୍ସ ପ୍ଲାକ୍ସିର ଏକ ଅନୁସନ୍ଧାନ ନୋଟ ଅନୁଯାୟୀ, ବନ୍ଦରଗୁଡିକରେ କ୍ୱାଣ୍ଟିନ ନିୟମ ଅର୍ଥାତ ଜାହାଜଗୁଡ଼ିକ ଭାରତ ସମେତ ବିଶ୍ ୬୦ ର ୬୦% ବନ୍ଦରରୁ ତାଜା ସାମଗ୍ରୀ ସହିତ ଡକ୍ ଏବଂ ଛାଡିବାକୁ ଦୁଇଥର ସମୟ ନେଉଛନ୍ତି। ଏହା ଅଧିକ ସମୟ ହେବାକୁ ଯାଉଛି ବୋଲି ପୂର୍ବାନୁମାନକାରୀମାନେ କହିଛନ୍ତି। ଇଣ୍ଡୋନେସିଆ ଏବଂ ଭିଏତନାମ ସମେତ କେତେକ ପ୍ରମୁଖ ରପ୍ତାନିକାରୀମାନେ ଡେଲଟା ବିସ୍ଫୋରଣକୁ ରୋକିବା ପାଇଁ ସଂଘର୍ଷ କରୁଥିବା ବେଳେ ଯୋଗାଣ-ଶୃଙ୍ଖଳା ବୋତଲଗୁଡିକ ଶୀଘ୍ର ସମାଧାନ ହେବା କଷ୍ଟକର। ଉତ୍ପାଦନକୁ ମନ୍ଥର କରି ଏବଂ ଖର୍ଚ୍ଚ ବଢାଇ ଏହାବିଶ୍ଵ ର ପୁନରୁଦ୍ଧାରକୁ ଟାଣି ନେଇପାରେ, ଯଦିଓ ଏହାକୁ ହ୍ରାସ କରୁନାହିଁ ବୋଲି ବ୍ଲୁମବର୍ଗର ଏସିଆର ମୁଖ୍ୟ ଅର୍ଥନୀତିଜ୍ଞ ଚାଙ୍ଗ ଶୁ ଏକ ନୋଟରେ ଲେଖିଛନ୍ତି।

- Advertisement -spot_img

More articles

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest article