ମୁମ୍ବାଇ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ ହାଇ ସ୍ପିଡ୍ ଟ୍ରେନ୍ କରିଡର ପରେ ଭାରତ ଦ୍ଵିତୀୟ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ସହିତ ଆଗକୁ ବଢୁଛି। ମାର୍ଚ୍ଚ ୧୨ ତାରିଖ ଶୁକ୍ରବାର ଠାରୁ ମୁମ୍ବାଇ ଏବଂ ନାଗପୁର ମଧ୍ୟରେ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ହାଇ ସ୍ପିଡ୍ ରେଳ କରିଡର ପାଇଁ କିମ୍ବା ହାଲୁକା ଚିହ୍ନଟ ଏବଂ ରେଙ୍ଗିଂ ସର୍ଭେ ଆରମ୍ଭ ହୋଇଥିଲା | ଏହା ବିସ୍ତୃତ ପ୍ରକଳ୍ପ ରିପୋର୍ଟ କିମ୍ବା ଡିଆରପିର ଏକ ଅଂଶ ହେବ | ଭାରତର ପ୍ରସ୍ତାବିତ ଦ୍ୱିତୀୟ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ମହାରାଷ୍ଟ୍ରର ଶାହାପୁର, ଇଗାଟପୁରୀ, ନାଶିକ୍, ମେହକର, ମାଲେଗାଓଁ, ପୁଲଗାଓଁ, ୱାର୍ଡା ଏବଂ ଖାପ୍ରି ଭଳି ସହର ଦେଇ ଗତି କରିବ ଏବଂ ଏହାର ଲମ୍ବ ୭୩୬ କିଲୋମିଟର ହେବ ବୋଲି ଜାତୀୟ ହାଇ ସ୍ପିଡ୍ ରେଳ ନିଗମ ଲିମିଟେଡ୍ (ପିଟିଆଇ) କହିଛି। | ସର୍ଭେରେ ବ୍ୟବହୃତ ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ପ୍ରକ୍ରିୟାକୁ ତ୍ୱରାନ୍ୱିତ କରିଥାଏ ଏବଂ ସମସ୍ତ ତଥ୍ୟ ସହିତ ସର୍ଭେ ମାତ୍ର ୩-୪ ମାସ ମଧ୍ୟରେ ଶେଷ ହେବ ବୋଲି ଆଶା କରାଯାଏ, ସାଧାରଣତ ଏହିପରି କାର୍ଯ୍ୟ ପାଇଁ ନିଆଯାଇଥିବା ୧୦-୧୨ ମାସ ମଧ୍ୟରେ |
ଅତ୍ୟାଧୁନିକ ଜ୍ଞାନକୌଶଳ ବ୍ୟବହାର କରି ସର୍ବେକ୍ଷଣ କରାଯାଇଥାଏ ଯେଉଁଥିରେ ବିମାନରେ ଏବଂ ଇମେଜରୀ ସେନ୍ସର ଲଗାଯାଇଥାଏ ଏବଂ ଗ୍ରାଉଣ୍ଡ ସର୍ଭେ ସମ୍ବନ୍ଧୀୟ ତଥ୍ୟ କ୍ୟାପଚର କରିଥାଏ | ହାଇ ପାୱାର୍ ୧୦୦ ମେଗାପିକ୍ସେଲ କ୍ୟାମେରା ଟେକ୍ନୋଲୋଜୀରେ ଆଖପାଖର ସଂରଚନା, ଗଛ ଏବଂ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ମିନିଟ୍ ଗ୍ରାଉଣ୍ଡ୍ ଡିଟେଲ୍ସ ଏବଂ ଟପୋଗ୍ରାଫିର ସ୍ପଷ୍ଟ ଚିତ୍ର ପାଇବା ପାଇଁ ବ୍ୟବହୃତ ହୁଏ | ରେ ଏହି ସର୍ଭେ କରିବା ଏବଂ ଭାରତର ସାତୋଟି ହାଇ ସ୍ପିଡ୍ ରେଳ କରିଡର ପାଇଁ ପ୍ରସ୍ତୁତ କରିବାକୁ ପ୍ରସ୍ତାବ ରହିଛି | ।
ମୁମ୍ବାଇ-ନାଗପୁର ବ୍ୟତୀତ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ପ୍ରସ୍ତାବିତ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପଗୁଡ଼ିକ ହେଉଛି ୪୫୯ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ଦିଲ୍ଲୀ-ଅମୃତସର କରିଡର, ବାରାଣାସୀ-ହାୱାର କରିଡର, ୮୬୫ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ଦିଲ୍ଲୀ-ବାରାଣାସୀ କରିଡର, ଦିଲ୍ଲୀ-ଅହମ୍ମଦାବାଦ କରିଡର, ୭୧୧ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ମୁମ୍ବାଇ-ହାଇଦ୍ରାବାଦ କରିଡର ଏବଂ ୪୩୫ କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବା ଚେନ୍ନାଇ | -ମାଇସୋର କରିଡର | ଗତ ବର୍ଷ ରେଳବାଇ ବୋର୍ଡର ଚେୟାରମ୍ୟାନ୍ ତଥା ସିଇଓ ବିନୋଦ କୁମାର ଯାଦବ କହିଥିଲେ ଯେ ଏହି ସାତୋଟି ନୂତନ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ ପ୍ରକଳ୍ପ ପବ୍ଲିକ୍-ପ୍ରାଇଭେଟ ପାର୍ଟନରସିପ୍ (ପିପିପି) ମଡେଲ୍ ବ୍ୟବହାର କରି ଶେଷ ହେବ। ଇଣ୍ଡିଆର ପ୍ରଥମ ଅହମ୍ମଦାବାଦ-ମୁମ୍ବାଇ ବୁଲେଟ୍ ଟ୍ରେନ୍ କରିଡର ୫୦୮କିଲୋମିଟର ଲମ୍ବ ହେବ ଏବଂ ଜାପାନର ଟେକ୍ନୋଲୋଜି ଉପରେ ଆଧାରିତ | ମୋଦୀ ସରକାରଙ୍କ ଉଚ୍ଚାଭିଳାଷୀ ରେଳ ପ୍ରକଳ୍ପ ଘଣ୍ଟା ପ୍ରତି ୩୦୦ କିଲୋମିଟରରୁ ଅଧିକ ଗତି କରିବ।